هان مادانگ (تکواندو همگانی )

هان مادانگ چیست؟ 

هان مادانگ یک اصطلاح کره ای و به معنای گردهمایی خانوادگی است. هان مادانگ تکواندو گردهمایی خانواده بزرگ تکواندو است که هر یک از اعضای خانواده دستاوردها و نو آوریهای خود را در معرض دید و قضاوت دیگران قرار میدهد.... 

                      

با توجه به معنای هان مادانگ ,تنوع رشته ها به گونه ای انتخاب شده اند که هر یک از اعضای خانواده با هر اندازه توانایی فیزیکی ,فکری , روحی و فنی بتواند در این گردهمایی شرکت نماید. 

در مسابقات هان مادانگ رشته های مختلف تکواندوبه جز کیونگی کیوروگی وجود دارد.مسابقات هان مادانگ شامل طیف وسیعی از مهارتهای تکواندو است و جذابیت خاصی برای اساتید طراز اول جهان دارد. مسابقات هان مادانگ را می توان جشنواره و یا نمایشگاه بین المللی تکواندو دانست .  

کوک کی وان (مرکز تکواندو جهان ) از چند سال پیش با همکاری انجمن تکواندو کره مسابقات هان مادانگ را برگزار نموده و از سال 2003 نیز مسابقات جهانی را با همکاری فدراسیون جهانی و انجمن تکواندو کره بنیانگذاری کرده است .  تکواندوکاران ریز و درشت با هر ملیت ,سن , جنس , رنگ و نژاد حاصل تلاش یک ساله خود را در این نمایشگاه عرضه می کنند و هر سال شاهد نوآوریهای متعددو شکسته شدن رکوردهای گوناگون هستیم. 

هان مادانگ محل مناسبی برای ارائه دستاوردهای فنی نوین تکواندو است و با برگزاری این مسابقات شاهد آن هستیم که هر سال تکنیکها و روشهای نوینی  برای تمرین و اجرای این هنر رزمی بوجود می آید . استادان و هنرجویان گوناگون با شرکت در مسابقات و آشنایی با دستاوردهای دیگر اعضای خانواده و الهام از آن ها به ابداع تکنیکها , تاکتیکها و حتی تجهیزات نو می پردازند . در واقع هان مادانگ ضامن زنده بودن و پویایی تکواندو و ارتقا سریعتر آن می باشد .  

با اینکه نوآوری یکی از اصول و مبانی هان ما دانگ است, به منظور ارج نهادن به تلاش اعضایی که مایل به ادامه روند سنتی هستند , برخی از مسابقات به صورت استاندارد برگزار می شوند و البته در همین مسابقات نیز شاهد شکوفایی فنی تکواندوکاران و رقابتهایی تنگاتنگ هستیم .  

رشد فزاینده کشورها و بازیکنان و نیز تجربیات بدست آمده در هر سال باعث تغییرات کوچک و گاه بزرگ در قوانین , مقررات و روش اجرای مسابقات می شود . اگر چه قوانین و مقررات پایه و اساسی محکمی که بر اصول زیر بنایی تکواندو استوارند نیز وجود دارند ,با این حال کمیته فنی کوک کی وان ناگزیر بخشهایی از قوانین را همه ساله تغییر می دهد تا با تغییرات فنی هماهنگ باشد .  

مواردی که پیش از همه در مسابقات هان مادانگ مورد توجه قرار دارند عبارتند از :  

1-تکنیکهای پایه ( پوم سه استاندارد و ابداعی ) 

2-کیوکپا ( در انواع گوناگون از قبیل سرعتی ,قدرتی ,رکوردی , چند هدف پرشی ) 

3-هوشین سول ( بدون سلاح,باسلاح و در ترکیب با کیوکپا )  

همانند اکثر بازیهای خانوادگی و به دلیل رقابتهای سخت و تنگاتنگ, مسئولیت داوری مسابقات در  هان مادانگ برعهده بزرگان خانواده است. استادانی که دارای سابقه طولانی تمرین و تدریس تکواندو بوده پس از گذراندن دوره های داوری و قبولی در آزمونها به عنوان داور مسابقات دعوت می شوند و البته قبل از بازیها در یک دوره هماهنگی ویژه شرکت و از آخرین تغییرات و دستورالعملها آگاه میشوند .  

    

نظرات 2 + ارسال نظر

سلام.در جوابیه من فرموده بودین که برای پیشرفت تکواندو ملاکهای دیگری هم هست .
لطفا بدون هیچ گونه ترسی بفرمائید چه ملاکهای دیگری لازم است؟ زیرا خیلی دوست دارم بدانم و در صدد بیان آن در هیئت و برطرف شدن آن برآیم البته در صورتی مواردی که بیان می کنید با استدلا و منطق باشد که البته هست. البته من هم خودم مواردی را می دانم اما بد نیست موارد شما را هم بدانم؟
اما یک سئوال بفرمائید چه فاکتورهایی برای قهرمان پروری وجود دارد؟ و البته در کنار آن پهلوان پروری منظورم منش پهلوانی هست؟
ببخشید از اینکه در بالا گفتم ( بدون هیچ ترسی ) منظورم این است که اگر کسی مسائلی را میداند که برای رشد تکواندو مفید ولازم است باید بیان نماید در غیر این صورت مدیون خواهد شد.متشکرم
موفق باشید
یاعلی

سلام. معذرت میخوام که دیر جواب دادم مشغله کاری داشتم .
منظورم اینه که برای پیشرفت تکواندو استان باید از مسائل حاشیه ای فاصله گرفته شود و همیشه افراد خاص به تیم استان دعوت نشوند. روزی که مسابقات انتخابی استان برگزار می شود هنگام اهدا مدال ها می گویند نفرات اول تا سوم هر وزن و تکواندوکارانی که مقام نیاورده اند اما عملکرد آنها از نظر کمیته فنی مسابقات قابل قبول بوده است به اردوی تیم استان دعوت خواهند شد.درسته ؟ به نظر شما چرا بعضی از مبارزینی که در مسابقات انتخابی استان مقام اول تا سوم آورده اند به اردوی تیم استان دعوت نمی شوند؟!!ولی بعضی افراد بدون این که حتی در مسابقات انتخابی استان شرکت کنند به اردوی تیم استان دعوت می شوند .این موارد رو خودم به شخصه بین مبارزین دیده ام .مبارزی که تمام تلاش خود رو کرده و مقام آورده همین عدم دعوت باعث دلسردی او می شود و اعتماد به نفس خود رو از دست می دهد مبارزی هم که بدون شرکت در مسابقات انتخابی به اردوی تیم دعوت می شود دچار غرور بیجا و خود بزرگ بینی می شود و در نهایت در مسابقات کشوری نتیجه ای نمی گیرد.تا زمانی که علاوه بر تکنیک و تاکتیک چیزهای دیگر را ملاک دعوت به اردوی تیم قرار دهند شاهد پیشرفت چشم گیری در تکواندوی استان نخواهیم بود . به نظر شما وقتی چند دوره یک تیم با نفرات تقریبا ثابت به مسابقات کشوری اعزام می شود و نتیجه نمی گیرد معنی آن چیست ؟ !! نظر شخصی من این است که باید در نفرات دعوت شده به تیم تجدید نظر کنند .
متاسفانه قهرمانان ما بویی از پهلوانی نبرده اند مگر در روز اول که وارد سالن تکواندو می شویم به ما آموزش احترام و فروتنی نمی دهند ؟!! و همچنین می گویند هر چه کمربند بالاتر رود تواضع باید بیشتر شود ولی بیشتر قهرمانان ما با یک بار دعوت شدن به تیم استان حتی یادشان میرود به پیشکسوتها سلام کنند واحترام بگذارند.گاهی حتی اگر پیشکسوتی به آنها سلام کند ممکن است روی خود را برگردانند و جواب هم ندهند. اینه منش پهلوانی ؟!!
ما ترسی از کسی نداریم فقط درصدد پیشرفت تکواندوی خراسان رضوی به ویژه در بخش بانوان هستیم چون وقتی برای مسابقات کشوری میرویم میشویم تیم خراسان رضوی نه شاگرادان شخص خاصی . پس باید مربیان تیم اتحاد وهمدلی و ... را در بین مبارزین بالا ببرند . به امید روزی که شاهد موفقیت های چشمگیر تکواندوکاران خراسان رضوی در مسابقات کشوری باشیم ...

صدیقه گلزار 3 - مرداد‌ماه - 1390 ساعت 22:41

سلام. با نظرات خانم طیبه بسیار موافقم. اگر در تکواندوی ما رابطه جای ضابطه را نگیرد پیشرفت چشمگیری در این عرصه شاهد خواهیم بود. متأسفانه خود من در بعضی از مسابقاتم قربانی همین رابطه ها بودم که گاهی واقعا از این ورزش که عاشقش بودم بیزار میشدم اما باز به خود دلداری میدادم که احتمال دارد که کارم ضعیف بوده است حتی اگر این احتمال یک درصد بوده. اما وقتی چند بار اینگونه میشود واقعا دل و دماغی برای فعال بودن نمیماند.نمیدانم چرا مسئولین برای تغییر این وضعیت کاری نمیکنند. و همه به مقام بالاتر ارجاع داده و میگویند از عهده ما خارج است و یا میگویند هنوز مقدمات این کار فراهم نشده ویا اینکه میگویند ما تغییر میدهیم اما دریغ از ذره ای تغییر. امید که اعتراض ما به گوش مسئولینی برسد که توانایی تغییر این وضعیت را دارند. یا حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد