تکواندو و گرفتگی عضلات ران

تکواندو و گرفتگی عضلات ران  

 

علت اصلی گرفتگی عضلات قبل از شروع ورزش نا کافی بودن جریان خون در عضله است. در هنگام استراحت، قطر برای رساندن خون به عضلات بسیار مناسب است اما در زمان ورزش عضلات به مقدار بیشتری خون پراکسیژن نیاز دارند.

اگر قطر شریان ها برای رساندن خون به حد کافی نباشد، عضله به علت کمبود اکسیژن، دچار گرفتگی می شود. به همین خاطر است که همیشه تاکید می شود قبل از تمرین یا مبارزه ابتدا بدن خود را به اندازه کافی گرم کرده و سپس با انجام حرکات کششی، عضلات را آماده کنید. بعد از انجام مبارزه، اغلب در اثر از دست دادن آب بدن نیز گرفتگی عضلات ایجاد می شود. با فعالیت طولانی در هوای گرم مقدار زیادی مایعات به صورت عرق از بدن دفع می گردد، در این صورت حجم خون کاهش یافته، غلظت آن افزایش می یابد و در نتیجه خون کافی برای رساندن به عضلات وجود ندارد. با نوشیدن آب قبل از فعالیت و در صورت تعریق زیاد هر 15 دقیقه یک بار، می توان از بروز گرفتگی عضلات پیشگیری نمود. اگر قبل از تمرین، بدن به اندازه کافی گرم و آماده نشده باشد، کشش و فشار بیش از حد روی عضلات (به خصوص عضلات بزرگ ران) موجب پارگی رشته های عضله و آسیب دیدگی آنها می شود. کشیدگی عضلات ران، به سادگی با احساس درد و سفتی در محل، قابل تشخیص است. هنگام اجرای ضربات پا مانند آپ چاگی و آپ دولیو چاگی احساس درد در ناحیه آسیب دیده بیشتر خواهد شد.

نظرات 2 + ارسال نظر
هادی حامدرحمت 30 - مرداد‌ماه - 1390 ساعت 09:01

با سلام و قبولی طاعات.
این پست که آورده اید بسیار عالیست و بسیار مورد استفاده ورزشکاران می باشد.
اما من یک سئوال برای مربیان محترم (بانوان) مطرح می کنم برای بهترین جواب جایزه ای در نظر گرفتم که در فرصت مناسب اهدا خواهم کرد.
- سئوال: فاکتور هایی که برای یک هنرجوی تکواندو و یا هر ورزشکاری جهت رسیدن به قهرمان لازم است چیست؟ خواهشمند است به طور تفکیک شده بیان کنید.
متشکرم
موفق باشید
یا علی

هادی حامدرحمت 2 - شهریور‌ماه - 1390 ساعت 09:59

با سلام و قبولی طاعات
در خصوص سئوال بالا تا آخر همین هفته یعنی پنج شنبه زمان دارین بعد از این زمان جواب قابل قبول نیست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد