تغییرات داوری

آخرین تغییرات داوری تکواندو در سال ۲۰۱۱  

 

1)  - حذف اعتراض " ویدئو ری پلیر " به ضربات تک امتیازی و  مشت .

2) - چنانچه از مورد اعتراضی 5 ثانیه بگذرد و بعد از 5 ثانیه کوچ کارت ویدئو ری پلیر خود را بالا بگیرد ، اعتراض وی قابل

قبول نیست و کارت آن بازیکن می سوزد .

3) - ضربات چرخشی و پیچیده که به صورت حریف اصابت کند  4 امتیازی شده اند که در این صورت داوران امتیاز 3 را سویچ میکنند و با قطع بازی توسط داور وسط تقاضای اضافه کردن یک امتیاز دیگر را از منشی زمین میکند .

4) - هوگو باید کل  کمر را بپوشانند و امتیاز ضربه به پشت کمر نیز قابل قبول است و منظور می شود .

5) - سقف امتیازات در مبارزه که قبلا 18 بوده ، برداشته شده است اما قانون اختلاف امتیاز 12 در این مورد اضافه شده است با این تفاوت این اختلاف 12 امتیازی بازی در پایان راند 2 محاسبه می شود و در صورتی که تفاضل امتیاز دو مبارز به 12 رسیده باشد . بازی تمام میشود و بازیکن پیروز مشخص می شود . و بدیهی است بدانید که اگر در پایان راند اول اختلاف امتیاز به 12 برسد بازی خاتمه نمی یابد و بازیکن ها حتما باید راند دوم را بازی کنند و ان موقع است که امتیازها محاسبه می شوند .

6) - بازیکن در هر شرایطی حق قطع کردن بازی به هر دلیلی از جمله باز شدن تجهیزات ایمنی را ندارد و این حالت با تشخیص داور وسط انجام می پزیرد .

7) - امتیازات توسط حداقل 50% نظر داوران به ثبت میرسد . یعنی اگر حداقل 2 داور و بیشتر  امتیاز مورد نظر را سویچ و ثبت کنند ، امتیاز قابل قبول است و به ثبت میرسد که این حالت در سالهای قبل ، امتیاز توسط 3 داور و یا 4 داور ثبت می گردید .

- در این قانون حالتی وجود دارد که اگر نظرات داوران کنار دو به دو در سویچ کردن امتیاز  متشابه باشد ، در این صورت نظر داور وسط چون نزدیکتر به صحنه بوده مطرح می شود و ایشان تشخیص میدهد کدام امتیاز صحیح بوده  و باید منظور گردد .

 
مثال : اگر دو داور کنار تشخیص ضربه 3 امتیازی را داده و 3 را سویچ کنند و دو داور دیگر تشخیص امتیاز دیگر و یکسانی را بدهند , در این صورت نظر داور وسط مشخص میکند کدام امتیاز صحیح بوده و باید منظور گردد .

 - البته این قانون باعث شده که باید به طور کل سیستم ها و دستگاه های داوری از نظر نرم افزاری و یا سخت افزاری تعویض شوند ، و سیستم های قبلی قادر به اجرای این قانون نیستند و در صورت انجام این تغییر در کشور  این قانون اجرا خواهد شد.

8) - یک امتیاز منفی به " کام جوم " ها اضافه شده و آن هم مربوط به مسابقات با هوگوی الکترونیکی می باشد ، در این حالت داور موظف است قبل از شروع هر راند مسابقه ، تجهیزات الکترونیکی مبارزین را بررسی کند و چنانچه تغییرات عمد در سنسورهای وصل به تجهیزات بازیکن ها دستکاری یا دخالتی در عملکرد این سنسورها توسط بازیکن مشاهده شود ، به تشخیص داور وسط ، بازیکن را با اخطار "کام جوم " از زمین بازی اخراج میکنند و بازنده اعلام می گردد . 
نظر یادتون نشه............
نظرات 1 + ارسال نظر
مربی 5 - مهر‌ماه - 1390 ساعت 15:56

بازم سلام ... ممنون از اطلاع رسانیتون . اطلاع از قوانین واسه ۱ کوچ خیلی مهمه و یکی از عوامل کسب امتیازه البته تو مسابقات استانیمون کم پیش میاد کوچ امتیاز کسب کنه (شاید دلیلش همین عدم اطلاع از قوانینه ) ولی تو مسابقات کشوری شاهد این هستیم که امتیازات حساسی توسط کوچ برای بازیکن گرفته میشه ....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد